mandag 21. juni 2010

Boff ...

... sa Pippi og styrtet bort til vinduet og boffet enda mer. Ja for det er et boff og ikke et voff. Det er et eller annet der ute som var verdt å boffe på, hva det er aner ikke jeg. For alt jeg vet kan det være en lyd som hun ikke trives med. Pippi er ikke den som bjeffer mye. Nesten ingenting. Kun hvis det er et eller annet som hun ikke liker, som den gangen Kiss spilte på Lerkendal. Da knurret hun faktisk. På slutten av konserten så spilte de mye trommer og det likte hun ikke. Halen mellom beina, knurret med magen og var helt bestyrtet. Løp rundt seg selv i stua. Hun sluttet ikke før jeg lukket døra og roet henne ned med å stryke henne over ryggen. Merkelig og fascinerende hvordan lyder påvirker henne. Lyder som jeg knapt kan høre til og med.

Vi trener til utstilling. Noe som ikke er like enkelt siden hun nekter å løfte hodet når hun får på utstillingshalsbåndet og lenka. Uansett hva jeg gjør skal hun stikke snuta ned i gulvet eller bakken og snuse på noe udefinerbart. Grunnen er kanskje løpetida? Jeg er litt spent på hvordan det vil gå på Rødde 4.juli - en hund i løpetid som nekter å gjøre det hun skal, og med hannhunder rundt omkring. Kan sikkert bli et festlig syn.

2 kommentarer:

  1. Boxere er så søte når de boffer, Lana gjør også det en sjelden gang :) Jeg var forøvring på den Kiss konserten, sto 5 meter fra scenen og var døv i flere timer etterpå. Ikke rart Pippi reagerte. Blir spennened med utstilling :)

    SvarSlett
  2. Ja, det blir det. Særlig siden hun nekter å løfte hodet når vi trener. Legger seg tvert ned. VIl ikke ha godsaker, pipeleker eller noe. Jaja, det blir festlig å se på i alle fall. Kanskje jeg skal smøre hånda mi inn med håndkrem? Hun er nemlig en hund etter håndkrem ...

    SvarSlett